اگـــر تــو نباشــــی

یکـــــــ حبه قنــــــد ،
درفنجـــان قهـــوه ی تلخـــــــ ..
شیرین نمیشـــود ..
دو حبه قنــــد ،
در فنجـــــان قهــــــوه ی تلخـــــــــ ..
شیرین نمیشــــود ..
سه حبـــه ، چهار ، پنج ..
.
.
اصلاً تو بگــو یک دنیـــــــــا قنـــد ،
در این دنیای تلخــــــــ ،
نه ..
اگـــر تــو نباشــــی فالِ این زندگــــــــــی ،
شیرین نمیشـــــود ... !

ویکتور هوگـــو

من نمیگویـــم هرگـــز نباید

در نگاه اول عاشـــق شد

اما اعتقـــاد دارم

باید بار دوم هم نگـــاه کرد.

ویکتور هوگـــو

کلام نمی آید بر لبم

کلمه

کلمات

کلام نمی آید بر لبم

وقتی تو اینجایی

لب سکوت میکند

انگار چشمها تا به حال

ندیده اند

فرشته ای به این زیبایی

خداوندا !

خداوندا !


مگر نه‌اینکه من نیز چون تو تنهایم


پس مرا دریاب


و به سوی خویش بازگردان ،


دستان مهربانت را بگشا


که سخت نیازمند آرامش آغوشت هستم

عشق زميني...

گاهی تمام معشوقه هایت را کنار می گذاری ، عشق را یکی میکنی ، با تمام وجود به او نگاه میکنی ، تمام

هستی ات او می شود ، به راه میزنی تا به او نزدیک شوی، اشکت سرازیر می شود ، غرور به تلنگری می

شکند ، تمام وجودت پر می شود از عشق به او ...........


اما در یک لحظه تاره میفهمی كه عاشق عشق زمینی شده اي...!!!

افسوس که او رفته وتو در خیال با او سر میکنی

عاشقانه میمیرم.

ای عزیز جان من!

من برای مرگ خود یك بهانه میخواهم

یك بهانه پوچ عاشقانه میخواهم

از غمی كه میدانی با تو بودنم مرگ است بی تو بودنم هرگز

گر بهانه این باشد من بهانه میگیرم عاشقانه میمیرم.

بی خیال !!!

خدا شونه هامونو...

فقط واسه اینكه ...

كوله بار غمهامونو روش بذاریم نیافرید...


آفرید

تا بعضی وقتا بندازیمشون بالا ...

و بگیم بی خیال !!!

تصویر تو کافیست (الينا)

تمام تصویر تو را
با آرامش
به درون سینه ام می ریزم
و
تمام غمهایم را
در تخدیر و دود
بیرون می کنم؛
اهمیت نمی دهم
اینکه با هر نفس بمیرم
تمام نفس هایم مدیون تو!
تصویر تو کافی ست....

تو رفته ای

تو رفته ای که بی من ، تنها سفر کنی .
من مانده ام که بی تو ، شب ها سحر کنم .

تو رفته ای که عشق من از سر به در کنی .
من مانده ام که عشق تو را تاج سر کنم .

روزی که پیک مرگ مرا می برد به گور .
من شب چراغ عشق تو را نیز می برم !

عشق تو ، نور عشق تو ، عشق بزرگ تو است .
خورشید جاودانی دنُیای دیگرم

:: "دلم برایت تنگ است"!

خنده ام میگیرد
وقتی پس از مدت ها بی خبری
بی آنکه سراغی از این دل آواره بگیری
میگویی:
"دلم برایت تنگ است" .......
............یا مرا به بازی گرفته ای
یا معنی واژه هایت را خوب نمیدانی
...
دلتنگی ارزانی خودت
من دگر دلم را به خدا سپرده ام

رنگها همه مرده اند از نگاه من

رنگها همه مرده اند از نگاه من
و هرچقدر هم که بروم
جاده همین است که هست!
نمی تواند غیر از این باشد
وباور کنی یانه
من دست کشیده ام از آرزو کردن
و قبول کرده ام
که تکرار قله ها
تنها در نمودار سینوس امکان پذیر است!
و قله ای که از آن گذشتم
هرچند به آن بلندی که می خواستم نبود
گذشت و رفت
از این لحظه به بعد هرچه بروم

تنها سراشیبی است

Active Girl photo

دوست می دارم

كلماتم را در جوی سحر می شویم
لحظه هایم را
در روشنی باران ها
تا برای تو شعری بسرایم روشن
تا كه بی دغدغه
بی ابهام
سخنانم را
در حضور باد
-این سالك دشت و هامون-
با تو بی پرده بگویم
كه تو را
دوست می دارم تا مرز جنون

 - سارا    ,شاپرک م,علی ملک,ری را رادمان ,سعید ا,                 حسین           سنگ      صبور,سینا س,مونا افشار,من همان فرهادم,بهزاد سلسبیل,مهربان عاشق,حس بارون,نیلوفر رضایی,رامیار ع,یک لنگه کفش,ریحانه م,آرمان ,محمد سعید زنجانی,

دل ...

دل سـراپـرده ی عــشــق است گرامی دارش

محمل دلــبــر و دلدار عزیز است گرامی دارش


دل نشاید کـه شود خانه ی کین و غـم و جـور

آنچه با موهبت مهر عجین است گرامی دارش

سبز ...

من زمان زیادی را با تو زندگی کرده ام

مگر می شود

رنگی زرد

با رنگی آبی

مدت ها هم خانه باشد و

سبز نشود

کسی هست

کسی هست آغوشش را،

شانه‌هایش را

به من قرض بدهد .!

تا یک دل سیر گریه کنم؟!

بدون هیچ حرف و سوال و جواب و دلداری و نصیحتی؟

فراموش کن مرا


فراموش کن مرا و به خاطر بیاور علاقه ام را

فراموش کن مرا و به خاطر بیاور رویاهایم را

فراموش کن مرا و به خاطر بیاور نگاه هایم را

فراموش کن مرا و به خاطر بیاور خنده هایم را

اشک هایم را، غصه هایم را

فراموش کن مرا و به خاطر بیاور مرا

آن گونه که هستم نه آن گونه که تو می پنداری !

عشق یعنی

عشق یعنی لایق مریم شدن …

عشق یعنی با خدا هم دم شدن …

عشق یعنی جام لبریز از شراب …

عشق یعنی تشنگی یعنی سراب …

عشق یعنی خواستن و له له زدن …

عشق یعنی سوختن و پر پر زدن …

عشق یعنی سال های عمر سخت …

عشق یعنی زهر شیرین ، بخت تلخ …

عشق یعنی با ” خدا یا ” ساختن …

عشق یعنی چون همیشه باختن ….

عشق یعنی حسرت شب های گرم …

عشق یعنی یاد یک رویای نرم ….

عشق یعنی یک بیابان خاطره ...

عشق یعنی چهار دیوار بی پنجره…

http://www.20shop.org/pic/1282888136_.jpg

داستاني جالب

مردی می‌خواست زنش را طلاق دهد.

دوستش علت را جویا شد و او گفت: این زن از روز اول همیشه می خواست من را عوض کند.

مرا وادار کرد سیگار و مشروب را ترک کنم..
......
لباس بهتر بپوشم، قماربازی نکنم، در سهام سرمایه‌گذاری کنم و حتی ...

مرا عادت داده که به موسیقی کلاسیک گوش کنم و لذت ببرم!

دوستش گفت: اینها که می‌گویی که چیز بدی نیست!

مرد گفت: ولی حالا حس می‌کنم که دیگر این زن در شان من نیست

دلنوشته الينا (9)

و گرمی دستهای تو 

آتشی است که با آن 

تمام وجودم را گرم خواهم کرد 

حتی در سرمای زمستان 

و این یعنی همان دوست داشتن 

و من برای دوست داشتن 

دلیل نمی خواهم 

همین دستهای تو کافی است ...

روز پدر مبارك

روز پدر رو به همه ي‌ پدران عزيز و بويژه پدر مهربون عزيزتر از جانم  تبريك ميگم

روزتون مبارك


مـَـرد شدن حـاصل ِ یـک لقـاح ِ اتفـاقی ست!

امــا مـَـرد بار آمــدن و زیستــن

حاصل ِ تلاش و غلبــه بر سختــی هــاست،

و مـَـردی جـاودانه شدن ...

حـاصل ِ یک عـُـمر نیــک نـــامی ست ..


=============================

پـدر ؛

همون کسی هست

که لرزش دستش دیگه چیزی از چای توی استکان باقی نگذاشته!!

ولی بهت میگه به من تکیه کن و تو انگار کوه رو پشتت داری ...

میدانــی ؟!

میدانــی ؟!

بعضـی ها را هرچه قدر بـخوانی ... خسته نمیشوی !

بعضـی ها را هرچه قدر گوش دهی ... عادتــــ نمیشوند !

بعضـی ها هرچه تکرار شوند ... باز بکر اند و دستــ نـخورده !

دیده ای ؟!

شنیده ای ؟!

بعضـــی ها بی نهایتـــ ــ ـ اند !

سکوت

با سکوت خیلی از مشکلها خودبه خود حل میشه
وقتی میخوای کسی ندونه که عاشقی
وقتی بخوای هیچکس نفهمه دلگیری
وقتی نخوای کسی بدونه ازش بدت میاد
و حتی وقتی که داری تو تنهایی پرپر میزنی
سکوت چقدر میتونه به آدم کمک کنه
وقتی به وقتش ازش استفاده کنیم
اما ...
خیلی وقتها
نباید سکوت کرد و ما سکوت میکنیم
مثل وقتی که آخرین فرصت و ...
برای گفتن دوست دارم از دست میدیم

کمـے سکوت..

دلمــــ کمـے خدا مـے خواهد ...

کمـے سکوت..

کمـے آخرت ...

دلمـــــــــ دلــــــــــ بریدن مـے خواهد ...

کمـے اشک ..

کمـے بهت ..

کمـے آغوش ِ آسمانـے ...

زیاد سخت نگیر ...

گاهی ناچاریم و گاهی دچار

دچار یعنی عاشق

ناچار یعنی دلشكسته

و من هم دچارم به ناچاری

فهمیدنش سخت نیست

زیاد سخت نگیر ...

دلم تنگ شده است

دلم برای جنگ های لوله خودکـــــاری

دلم برای شیطنت های کودکـــــــی

و ایستادن های مکرر پشت در دفتر

دلم برای معلم هایی که عاشقانه آزردنـــــــم

و عشق هایی که بی بهانه آزردم شان

و از همه بیشتر

دلم برای خدا تنگ شده است!!!

ثانیه های دلواپس

در ازدحــام ثانیه های دلواپس

دلم

به انــــــدازه ی تمام چشم ها

بارانیست...

چقدر بر تو باریدم...

تا سبــز شوی..

تو ســــبز شدی..

و من

خشـــــــکیدم ...

عشق را...

عشق را باید زندگی کرده باشی ...

عشق را نباید قدم زده باشی..

عشق را باید زندگی کرده باشی.

باید پشت به آفتاب موهای خیسش را شانه کرده باشی 

تا تار مویش را ندهی به دنیایی. 


امید...

نا امید نیستم از امید میگویم

آنچه هست یأس مطلق نیست

عاقبت یک کلید به قفل زنگار گرفته من نیز می خورد

همان ماه که به پنجره دیگران می تابد

به پنجره های من نیز خواهد تابید

یک روز کسی نیز برای من شعر خواهد گفت..........

خدایا!

خدایا!
نه مجنونم، كه این همه از بودن تست،
نه سرگشته، كه دل به سوی تو گشته،
نه پریشان، كه تو جانی و جانان،
تو جانی و جانان ...

آنقدر از خوبی تو می نویسم،
تا دستهایم دوست داشتنت را احساس كنند،
و آنقدر زیر لب زمزمه ات می كنم،
تا طعم بوسیدن تو كامم را شیرین كند ...

هنوز...

هنوز حضورت را در چشمهایم احساس می کنم

هنوز حرفهایت در گوشهایم نجوا می کند

هنوز در تنهایی ،احساسی عجیبی به سراغم می آید

ومرا با خود می برد تو را می بینم ،

ودستت را که به آرامی در دست دیگری فرو رفته ،

ولبخندت را - که بر تمام وجودم لرزه می اندازد -

به رایگان به او می دهی

تـــــــ و ...

دختر همسایه

موهای عروسکــــ ـــم را کند

باد

بادبادکـــَـ ــــم را برد!

تـــــــ و اما

چه ها نکردی با دلــــَــ ـــم ... !

پسر بودن (طنز)

-پسر بودن یعنی برو چند تا نون بخر

-پسر بودن یعنی هی شماره دادن و هی منتظر زنگ بودن

-پسر بودن یعنی بد و بیراه گفتن به دخترایی كه تحویلشون نمی گیرن

-پسر بودن یعنی كادو خریدن برا …

-پسر بودن یعنی جدیدا زیر ابرو برداشتن و پنكك زدن

-پسر بودن یعنی تا كی مفت خوری می كنی

-پسر بودن یعنی بابا پس كی میری برام خواستگاری

-پسر بودن یعنی جوراباتو در بیار حالم به هم خورد

-پسربودن یعنی چرا كار نمیكنی جون بكن دیگه

-پسر بودن یعنی ببخشین ماشین و خونه هم دارین كه…

به سلامتیه...

به سلامتی سیم خاردار! که پشت و رو نداره

به سلامتی اونی که بی کسه ولی ناکس نیست

به سلامتی میخی که هرچی توسرش زدن خم نشد

به سلامتی بیل! که هرچه ‌قدر بره تو خاک، بازم برّاق‌تر می‌شه.

به سلامتی همه خوبا كه سخت مشغول شطرنج زندگی اند و نمیدونن ما مات رفاقتشون هستیم

به سلامتی آسمون که با اون همه ستاره اش یه ذره ادعا نداره ولی یه سرهنگ با سه تا ستاره اش ...


مثل من

فقط باران كه نیست،

برف و تگرگ و باد و آفتاب هم

برای خالی شدن بغض آسمان است!!!
......
مثل من كه می خندم گاهی

و خدا هست هنوز....

غم اگر هم روزي مثل باران باريد

يا دل شيشه ايت

از پس پنجره ي عشق زمين خورد و شكست

با نگاهت به خدا

چتر شادي باز كن

و بگو كه خدا هست هنوز....


خدایا

خدایا من دارم میام پیشت

اگه میشه باهام یه کم مدارا کن

شنیدم گرمه آغوشت

اگه میشه منم یه گوشه جا کن

دلم پرواز می خواهد،

دلم پرواز می خواهد،

دلم با تو پریدن در هوای باز می خواهد

دلم آواز می خواهد،

دلم از تو سرودن با صدای ساز می خواهد

دلم بی رنگ و بی روح است

دلم نقاشی یک قلب پر احساس می خواهد!



می نویسم...

می نویسم باران

تن تب دار پنجره بی قرار می شود

می نویسم باران

گونه های سرخ از آتش شرمم ، شعله می گیرد

می نویسم باران

تو لبخند می زنی

باران می گیرد

سکوت شیشه می شکند

و گونه هایم دل می بندد به نیم دایره ی لب هایت

شعر من

شعر من ؛ برهوت قافیه است
ذهن من ؛ ملكوت آتیه است

با تو ماندن ؛ با تو پرواز ؛ نه قفس
با تو خواندن ؛ با تو آغاز ؛ نه هوس

دست تو ؛ نوازش یه حادثه است
اشك تو ؛ نهایت یه فاجعه است

دل تو ؛ عصیانگر صدای من
چشم تو ؛ ویرانگر نگاه من

تو بیا در دفترم آسوده شو
در كنار شعر من غنوده شو